24 Eylül 2008 Çarşamba

Başkası Olma Kendin Ol


Fotograf ne hoş bir kelimedir. Benim hayatım,işim,hobim,mesleğim,geleceğim ...Gerçekten işini severek yapan nadir ve şanslı insanlardan biriyim. Asıl şans ise sonradan fotografçı olmamam galiba. 6 yıl master dahil fotograf eğitimi, daha sonra eğitmenlik ve 16 yıldır devam eden aktif bir meslek hayatı. 22 yıl eder,kaç kere denklanşöre basmışımdır acaba , asla hesaplayamam...Ne tecrübeler yaşadım,neler geldi geçti,neler çektim neler,hatta bir kere az kaldı tutuklanıyordum. Bir ara anlatırım sizlere...
Şimdi mesleğe yeni başlayan arkadaşlara bakıyorum da söyleyecek ne çok şey var aslında onlara. Kendi gibi olmaları ne kadar önemli. Asistanlarım bilir ,onların çekimlerine karışmam, özgürdürler,onların gözüdür ,ruhudur çeken çünki. Hele bizim mesleğimizde ,işe ruhunu katıyorsan, beraberinde eğitimde geliyorsa(yada yeterli bilgi birikimine sahipsen) doğru yoldasın demektir.Her zaman söylerim"başkası olma kendin ol"
Günümüzde artık dijital fotograf makinalarının bu kadar hızlı hayatımıza girmesiyle,en iyi makinayı aldım, fotografçı oldum ben edasıyla dolaşılmasını son derece gülünç bulmaktayım.
Hayatınızı fotograf ile süsleyin lütfen ....sevgiler
sevgiler...

1 yorum:

Gulos dedi ki...

Merhaba Pemra hanım,
çalışmalarınızı takip ediyordum zaten ama blogunuzdan yeni haberim oldu.Fotograf çekmek gerçekten çok güzel bir duygu.
Ellerinize sağlık...